KTO SME ?
Ahojte sme partia kolegov, mechanikov a asi aj fanatikov do áut samotných. OZ #icatrabantziga vzniklo za účelom spoznávania najkrajších ciest Európy na autách z dôb RVHP 🙂 Ďalším dlhodobým cieľom je organizácia stretnutí ľudí rovnakého zamerania a ľudí s láskou k histórii automobilizmu.
Vozidlá Trabant 601 (1966), Lada 2101 (1975) a Škoda 120M (1988) v lete 2018 absolvovali 1. cestu. Konkrétne Transfagarasan a Transalpina v Rumunsku. Transfagarasan je vzdialený od Košíc niečo cez 750km mimo diaľnic a rýchlostných ciest. V najvyššom mieste Transalpiny je nadmorská výška 2145 m.n.m., celý trip mal skoro 2000km . Autá s priemernym vekom 37 rokov to zvládli tam aj späť , to všetko mimo diaľnic, bez 5. prevodového stupňa, bez komfortu nových áut, bez navigácie … iba s mapou v ruke. Vďaka partii z FOTOHD.sk bude čoskoro možné zhliadnuť filmik o tejto ceste za dobrodružstvom .
Trabant 601 – 1966
Všetko začalo zhruba pred 5 rokmi, keď sa Lukáš (Andy) rozhodol splniť svoj sen vlastniť Trabanta. Podarilo sa mu dostať ku kúsku za 50 €, ktorý stál 20 rokov v kurníku. Dať dokopy hrdzavé vozidlo bez motora nebolo ľahké. Len rok trvalo, kým sme auto rozobrali a pozháňali všetky potrebné diely. Nasledovali klampiarske práce, repas náprav a ostatných dielov. Aj keď Lukáš pôvodne uvažoval o RAT style a tuningu, nakoniec zvíťazil, ako sám vraví, zdravý rozum a rozhodol sa zachovať pôvodný vzhľad – 6-voltová elektroinštalácia s dynamom, pôvodné diagonálne pneumatiky, mechanický ostrekovač skla, žiadne autorádio, žiadna ventilácia. S Trabantom už stihol absolvovať niekoľko veterán zrazov a dokonca aj dovolenku v Chorvátsku.
Lada 2101 – 1975
Lukáš so svojím Trabantom inšpiroval k tomu, aby si zadovážil podobné vozidlo, aj ďalšieho člena partie. Martin (Marly) sa rozhodol pre Ladu 2101. Rovnakú mal totiž kedysi aj jeho otec. Žiguli bola po 1. majiteľovi. Stav však zodpovedal veku vozidla. Jej prevoz bol skutočne zaujímavý. Lada potrebovala zvládnuť 300 km cestu domov po vlastnej osi, brzdili len zadné brzdy a z toho pravé brzdilo stále. Po 100 km na diaľnici sa dokonca rozpadlo. Aj žiguli sa však nakoniec dočkala kompletnej renovácie a absolvovala už okrem Rumunska aj nejeden zraz na SK.
Škoda 120 L – 1987
Do tretice sa veterána rozhodol zaobstarať aj Peter (FURAS). Stavil na Škodu 120 L, ktorú prezýva ŠkodovICA. Renováciou prešlo toto vozidlo ako posledné a chvíľu to vyzeralo, že ho do termínu Rumunska ani nestihnú dať dokopy. Dnes je však pripravená na svoj nový život.